hari ni aku tamat

hari ni aku tamat diploma...diploma je pun..tapi kenangan terlalu banyak di Melaka..memang UiTM melaka mengajar aku seribu satu perkara, dari yang baik sehingga yang buruk.

Hari ni, aku rasa aku akan merindui Melaka...Merindui saat-sat bersama roomate aku, Tebes, Itik, dan Doy...aku bakal merindui saat bergurau senda ber sama junior, yang mana aku selalu tarik boxer dan towel mereka kalau nak pergi mandi. Hahahaha..

Aku bakal merindui saat gelak tawa bersama Junior Mass com ku, Padin, Atul, Alisa, Amirul, dan ramai lagi yang mana aku tak tahu nak sebut dalam ni...(siapa yang aku tak sebut jangan terasa hati, ramai sangat)

Aku juga akan merindui saat berdebat bersama pasukan debat yang lain, bergelak ketawa, bermesra dan beramah...

Aku juga bakal merindui saat sedih yang aku lalui di Melaka..

Aku bakal merindui Lecturer2 yang mengajar ku, terutamanya Miss Wan Azfarozza dan Miss Faidul Maisarah...

Aku bakal merindui saat bersama teman-teman di kolej, saat induction budak2 part 1, saat kena kejar bila diorang 'Mandi Bunga', saat cemas sorok rokok kalau pak guard naik..

Aku akan merindui saat MMS, menjaga MMS, kerana aku rasakan tanggungjawab aku dan perjuangan aku dalam menyedarkan anak bangsa masih lagi belum habis....

Aku akan merindui segala teman-teman di course lain, yang membuka mataku tentang dunia mereka, dan bukan sahaja terlindung dengan duniaku

Aku bakal merindui saat bertukar pendapat tentang politik, bersama Suhail, Zamir, Khairul Azizi, dan Abang Long..

Aku rindukan keadaan itu, dan aku tahu hidup aku di Melaka ini tersisa...

Aku bakal rindukan Melaka...

Kadangkala aku rindukan saat susah aku di Melaka, dimana aku akan makan maggi selama dua atau tiga hari berturut-turut...Kerana aku segan nak mintak duit dengan abah..sebab aku selalu rasa aku ni menyusahkan dia

Aku bakal rindukan teman-teman aku yang bersama ketika XFM, Ari, Dilla, Dayah, Spanky, Ady, Syaza dan Reshad..terima kasih kerana banyak membantuku..

Aku akan rindukan classmate ku, walau aku tahu aku selalu ponteng kelas :P

Aku bakal rindukan semuanya..dan aku terlalu berharap yang saat-saat ini akan turut ada ketika aku di Shah Alam..

Aku terlalu rindukan segalanya..

dan aku memang sedar..Hidup aku di Melaka memang tersisa...

Buat teman yang membantu ku saat aku hiba, tertekan, stress, hilang punca...mereka benar2 membantu ku..

Aku pasti, aku bakal rindukan teman2 si Naipok... dengan Aliya yang selalu aku kacau..

Para junior Tesl, yang sentiasa buat aku tersenyum..

Aku tak tahu nak tulis apa..kerana aku terlalu rindukan semua..

TERIMA KASIH kerana membantuku di Melaka..

buat mereka yang ada di Melaka...aku bakal merindukan kamu

memang satu kenangan di Melaka..

Terima kasih sekali lagi..

13 comments:

annuar musa November 1, 2009 at 11:56 PM  

gdluck la K-O......
thanx mnjago kitorg......
kau mmg caya!
jmpo lg nnt.....
skali brkwn smpai bilo2 ttap kwn

si VirGiN November 2, 2009 at 12:15 AM  

kitorg pn akn rindu abg jugak,,,

;I


.nora.

Shahrul Muhazad November 2, 2009 at 2:03 AM  

whoaaa .
will miss you like hell !
SERIOUSLY !
thank you for everything .
akan ku datang melawat mu bila tiba masanya nanti !

syed amirul November 2, 2009 at 3:11 PM  

nanti jgan lupa kami

Anonymous November 3, 2009 at 2:28 AM  

u have been great..especially time jd YDP dlu.. byk kenangan masa tu. jgn lupa sume tu. :) kuatkan semangat. nnt kat shAh alam blaja el0k2, blaja kuat2 nnt boleh hidup senang n plg penting..jd org yg lebih baek n hebat! :)

his name is padin November 3, 2009 at 2:40 AM  

KO. i will be missing you.
sangat sangat nanti
:(

jangan sombong tau nanti
goodluck kat sane, lagi 6 bulan aku sampai

SYAA November 5, 2009 at 11:54 AM  

haha well, all the best K-O!
~syasya sharif

razip@teves November 10, 2009 at 9:37 PM  

gud luck abg..

si VirGiN November 11, 2009 at 7:20 PM  

padin smpai lg 6 bulan, sy smpai lg setahun.. 2gu sy jugak tau..hehheh..

DAKaLiS November 12, 2009 at 1:38 AM  

aku tunggu semua kat sana..jangan risau

mr ƒ November 13, 2009 at 3:43 AM  

dr awl smpai skang. ko tetap ak igt sbb care ko pgg rokok. tu je. oraitt. haha. goodluck in the future undertakings.

Aliya Azmi November 13, 2009 at 11:34 AM  

membesar di melaka merupakan satu penghargaan! :)

XOXO pok! <3

Kashaf IzahRy April 27, 2013 at 12:58 PM  

Tak sangka, pelajar masscomm di UiTM Melaka rupanya .. Harap boleh kongsi pengalaman di coretan akan datang .. Kerana masscomm menarik perhatian saya .. :)

Tq KO !!

Post a Comment

tweet

Dan Aku Kembali Menulis

Blog ini adalah escapism aku dari dunia luar. Mungkin pendekatan aku agak berbeza dari mereka yang lain. Tapi, melalui medium ini jualah aku cuba sampaikan.

Sehaluan